Nureva-hjelper-UNION-til-aa-skille-seg-ut-i-et-konkurransedyktig-marked

Nureva hjelper UNION å skille seg ut i et konkurransedyktig marked

For å skille seg ut i det svært konkurransedyktige markedet for næringseiendom ønsket UNION Gruppen å tilby sine kunder en bedre måte å kjøpe, selge og leie eiendom på. Planen var å skape et unikt, kundesentrert samarbeidsrom for å strømline prosesser og redusere tidsbruken. Det har ført til resultater man ikke kunne drømme om på forhånd.

Imponerer sine kunder med interaktive samhandlingsvegg.

Når kunder besøker UNION Gruppens nyrenoverte møterom, blir de umiddelbart imponert. “Det første de sier er” Wow, “sier Didrik Berg i UNIONs leasing og transaksjonsavdeling. Det er lett å se hvorfor. Hele femteetasje i selskapets hovedkontor i Oslo, et tidligere uinspirerende og underutnyttet areal er nå et innbydende, teknologirikt samarbeidsrom hvor en vegg har blitt omgjort til en 6,4 m bred interaktiv arbeidsflate.

Pål Bolstad, daglig leder for UNIONs prosjekt- og eiendomsadministrasjon la under transformasjonen vekt på et nøkkelkrav for det nye rommet: et interaktivt teknologiverktøy som kunne vise stor mengde informasjon på en overbevisende og visuell måte.

Da Pål oppdaget Nureva™ -veggen , visste han at de hadde funnet riktig løsning. 2 hovedgrunner; hvordan flere skjermer kunne settes sammen, og hvordan en programvare med et kontinuerlig digitalt lerret kunne sees og jobbes på fra flere enheter og steder samtidig. Før han oppdaget Nureva-systemet, trodde han ikke engang at det var mulig å se og samhandle med så mye informasjon på en gang, “nå kan vi ikke jobbe uten” legger han til.

Saken fortsetter under bildet…

Nureva-Interaktiv-samhandlingsvegg-Union-Gruppen
Nureva-Interaktiv-samhandlingsvegg-Union-Gruppen-2

"Leietakere ute etter nye lokaler får raskt et fugleperspektiv på hvor bygningen ligger, ser en fullstendig liste over funksjoner og fasiliteter, og kan deretter fokusere på en sammenstilling av drifts- og renoveringskostnader - den komplette oversikten på en enkelt flate."

Nureva-Interaktiv-samhandlingsvegg-Union-Gruppen-3

Strømlineformer beslutningsprosesser

Når UNION satt seg ned for å skape et digitalt samarbeidsrom, var det ikke bare å imponere kunder. Selskapet ønsket å designe en ny arbeidsform for å redusere tidslinjer og øke effektiviteten. Virksomhetens natur har handler om lange og komplekse prosesser. Målet var å bruke teknologiske verktøy for å strømline disse prosessene ved å redusere noen diskusjoner, og gjøre det enklere for folk å ta beslutninger.

Pål sitt fokus ligger på UNIONS byggfornyelsesprosjekter, hvor han allerede ser store resultater av investeringen. Innledende diskusjoner mellom utleier og leietakere kan vare i uker, til og med måneder. “Det er mye møtevirksomhet og mange ting man skal klargjøres, prosesser som tar lang tid.” Pål anslår at Nureva-systemmet har kuttet så mye som 50 prosent av tiden man tidligere brukte på de innledende samarbeidssesjonene.

Han sier at det handler om å ha de riktige personene i rommet og gi dem enkel tilgang til all den informasjonen de trenger for å ta avgjørelser. “Med Nureva-veggen er skalaen stor og vi kan ha mye informasjon på et sted.” Leietakere kan nå se alle detaljer om hva en bestemt eiendom har å tilby. De får et fugleperspektiv på hvor bygningen ligger, ser en fullstendig liste over funksjoner og fasiliteter, og kan deretter fokusere på en sammenstilling av drifts- og renoveringskostnader. Den komplette oversikten på en enkelt flate.

Samarbeid gir bedre resultater
Når kundeen ser den store interaktive arbeidsveggen er det ikke bare størrelsen som fanger oppmerksomheten deres. De opplever og en helt annen kunnskapsberikelse enn det ordinære presentasjonsfokuserte møter har gitt dem tidligere. Nå, i stedet for å sitte rundt et tradisjonelt møtebord, ser man i fellesskap på den interaktive veggen full av av bilder, informasjon, fakta og figurer og oppfordres samtidig til å bidra selv.

Kundeen kan komme opp til arbeidsveggen, flytte ting rundt, lage notater og legge til ideer i diskusjonen.
Didrik sier at erfaringen er engasjerende og oppmuntrer til deltaglse av alle. “Med alle beslutningstakere i rommet som jobber på Nureva-veggens store overflate, er det lettere å samarbeide og komme med nye løsninger. Kundeen får bedre forståelse av prosjektet og er mer sikre på at de har tatt den riktige beslutningen fordi de kan se helheten og samhandle med all relevant informasjon som presenteres på Nureva-løsningen, og delta og spille en større rolle i utviklingen av prosessen. “

Et steg foran
Det nye samarbeidsområdet drar nytte av alle aspekter av virksomheten og gir UNION et fortrinn i konkurransen med resten av markedet. “Det å ha et verktøy som Nureva gjør at vi er et steg foran våre konkurrenter, fordi vi føler at mange kunder vil se verdien i å jobbe på denne måten», sier Pål.

Nureva-Interaktiv-samhandlingsvegg-Union-Gruppen-4

“Vi opplever at kunder velger oss før andre selskaper fordi vi kan gjøre det bedre, raskere og enklere for dem,” sier Didrik, og legger til at den komplette interaktive opplevelsen UNION nå tilbyr “vipper pendelen til vår fordel.”

Nureva-Interaktiv-samhandlingsvegg-Union-Gruppen-5

UNIONs utleieteam bruker Nureva-produktene til å gi et sterkt førsteinntrykk for vinne nye prosjekter. Kunder som konkurrerer om leietakere, ser raskt hvor godt teknologien viser sine eiendommer og hvor mye raskere de vil kunne få i havn en avtale.

“Vi opplever at kunder velger oss før andre selskaper fordi vi kan gjøre det bedre, raskere og enklere for dem,” sier Didrik, og legger til at den komplette interaktive opplevelsen UNION nå tilbyr “vipper pendelen til vår fordel.”

Nureva-produktene bidrar også til at UNIONS interne prosjektgrupper arbeider sammen mer effektivt. Pal sier at et nåværende prosjekt innebærer samarbeid med en gruppe i Stavanger, 340 kilometer unna. Ved hjelp av Nureva Wall and Span™ Workspaces ekspansive digitale lerret kan teammedlemmer samles rundt en felles arbeidsprossess, se på dokumenter og tegninger, gjennomgå alternativer og samhandle samtidig. Han sier dette hjelper de ansatte med å ta raskere beslutninger og sørger for at alle beveger seg i samme retning.

Det nye kundesenteret viser seg allerede å være en klok investering. Den innbydende plassen med nyskapende teknologiprodukter gir UNION-kunder en mer engasjerende og inkluderende måte å jobbe på. Kundene er glade for muligheten. Det er også Pål, Didrik og deres kollegaer, det visuelle samarbeidsverktøyene legger til rette for prosesser og applikasjoner de bruker hver dag, samtidig som de fortsetter å utforske nye måter å bruke teknologien på.

Samhandlingsrom med ny teknologi

  • IMG_5134
  • IMG_5160
  • IMG_4958
  • IMG_4878
Scroll til toppen